Ще один Bolt … в кришку блока ДВС.

chevrolet-boltTesla не те, що перестає бути ексклюзивним провідником світової електрифікації автомобілів. Він ним ніколи і не був. Європа задовго до появи Tesla розробила програми для поширення електромобілів. Ілон Маск першим зробив автомобіль, який не робить водія і пасажирів неповноцінними в порівнянні з автомобілями на ДВС (двигун внутрішнього згоряння). Цікаво, що це, скоріш за все, могло відбутися саме в США. В Європі такі дорогі авто зазвичай купляють рідко.

Хоча, наприклад, компанія Porsche більше року тому назад, наскільки нам памятається, оголосила, що вся їхня лінійка автомобілів буде мати варіант з електродвигуном. Один з перших промислових варіантів Porsche 911 міг навіть видавати звук з зовнішніх динаміків, які імітували роботу традиційного гуркотливого двигуна. Ви щось чули про це? Ото, Європа не США.

З появою Tesla Model-S стало ясно, що тема пішла. Зрозуміли це самі Tesla, тому швидко підготували дешевшу модель, доступну для мас.

І тут про подібну готовність оголосили практично відразу всі автоконцерни. Навіть Mercedes повідомив, що в нього є дешевше.

Якою має бути саме така машина? Умовно кажучи, гольф-класу?

 По-перше – пробіг. Пробіг має бути більшим за 300км. Авто не повинно бути занадто маленьким, тобто має бути стандартним, на 5 чоловік. Ціна – не більше 30тис. дол. , та й то — поки що.

Наприклад, Chevrolet Bolt EV. Так, автомобіль Bolt від Chevrolet взято тільки як яскравий приклад того, яким буде масовий автомобіль. Особливо, якщо пам’ятати, що перший у світі електромобіль їздив … не по землі, а по Місяцю – хто не бачив поїздки астронавтів по нашому супутнику? І зробив його… Chevrolet.

Так, Болт (Bolt) – хороша назва для масового авто, можливо, з претензією на самий масовий. Що може бути більш масове, ніж болт? Навіть краще, ніж назва Гольф. Найбільші прибутки автовиробникам приносили саме автомобілі гольф-класу. Американці хочуть поборотись з європейцями і японцями по захвату ринку автомобілів гольф-(чи корола-) класу – це щось і нове, і цікаве. opel-ampera-eХоча тут все теж готово – для Європи вже готовий клон Болта — Opel Ampera-e. Жаль, що не Bolt – назва стовідсотково прижилася би краще. Може, тільки у нас… Вони настільки ідентичні у всьому, що фото, які Ви бачите —  впереміш з двох автомобілів.

Говорити багато про те, чого там такого всього є – немає сенсу. Там є все, що має бути в хорошому авто, окрім того, там є все, що зробить Bolt єдиним організмом з нашим смартфоном. Але є й особливості.

Унікальний, як на сьогоднішній момент, режим рекуперації, тобто – режим підзарядки акумуляторів при гальмуванні. Вони задіюються підрульовими клавішами. Фактично, ними можна користуватися, як гальмами, за винятком хіба що екстрених ситуацій. Тут прийшов на пам’ять анекдот із життя, коли я вчив свою дружину керувати автомобілем. Було дуже важко – педалей виявилось забагато. На питання, скільки там всього педалей і отримавши відповідь, що аж три, вона запитала, чи буває менше. Я сказав, що – так, з автоматичною трансмісією тільки дві педалі. Вона задумалась на певний час, і потім запитала — а з однією педаллю є?

Сміх сміхом, а виявляється, таки є. І такий режим може додати до запасу ходу не менше 5%. Для автомобіля отримати 20 км у подарунок – то нормально.

chevrolet-boltЗа одну годину батареї підзаряжаються на 80% потужності завдяки спеціальній системі зарядки. Такі показники можуть заспокоїти навіть психів, і любителів возити за собою каністри з пальним. Все таки розетки зустрічаються частіше, ніж автозаправки.

Красти його не має сенсу, як і Tesla – вони «висять» на центральному комп’ютері практично постійно, і певні функції автомобіля можуть бути керовані звідти.

Напрямок розвитку автопромисловості змінився, і схоже – назавжди. Це радує. І трішки засмучує – двигуни внутрішнього згоряння тільки-но навчились робити надійними, ми практично перестали заглядати під капот, а тепер – доведеться прощатися.

ОК, Bolt…

Сергій Кустовецький

Категории: Архів

Добавить комментарий

Top