Електричні байки. Вони вже їздять.

Так, вони вже їздять. Полісмени у Європі все частіше ганяють на електричних мотоциклах. Спортсмени все голосніше кажуть, що електричний мотоцикл набагато спортивніший, ніж на звичайному пальному. Вірніше, так кажуть усі спортсмени, хто спробував електробайк на ходу – чи «street», чи ендуро.

Почнемо з BMW. З чого ж іще.

c-evolution-bmwА саме — з дуже практичного електричного скутера «C evolution». До всього, він цікавий ще й тим, що оснащений акумуляторними батареями останнього покоління, між іншим, того ж типу, що й на отанньому авто BMW i3.

«C evolution» існує у двох варіантах: в Long Range та в скромнішому за потужністю European.  Останній спеціально підігнано під  рамки европейської ліцензії A1 для керування легкими мотоциклами з обмеженням по потужності 11 кВт (15к.с.). European  може розігнатись до 120 км/ч, за потужності в 19 кВт (26 к.с.), а дальність пробігу на одній зарядці – 100 км.

Long Range: максимальна швидкість має обмеження до 129 км/ч, потужність — 35 кВт (47 к.с.). Long Range має запас ходу в 160 км. Плюс власний кабель для підзарядки. Згадані моделі C evolution продаються у Великобританії та країнах Європи, в США, Японії, Південній Кореї.

Практичні німці недаремно розраховують, що саме вони створили найкращу і найпрактичнішу модель двоколісного транспорту майбутнього. Як мінімум у Європі – це дійсно так, у всякому разі –  поки що.

Продовжимо Harley-Davidson. Чим же ще?

Він розроблявся не  один рік. З технологіями як у Harley, так і у американців взагалі – все на висоті.  

harleyБайкери, яким дали прокататися, говорили тільки одне: ну він же тихий… Не чадить, не гуркотить, не смердить. Не класичний, один словом. Хіба може  байк такої марки бути електричним в принципі? Тому на серійному зразку передбачається класичний звук Harley … включити через динаміки. Такий вихід знайдено не вперше в історії —  подібне рішення вже було на електричному Порше 911-ї моделі ще кілька років тому.

Явну візуальну «електричність» цієї моделі з часом трішки прибрали, відразу і не побачити різницю, тільки якщо придивитись. Їде він як класичний Harley, тільки краще. Розганяється, керується, гальмує – все краще. Задній циліндр, звісно, вже не перегрівається – бо немає в нього ні заднього, ні переднього циліндрів. І кермо не труситься, і не вібрує. З будь-якої швидкості він може «вставити» старий Харлей так, що тільки свисне. І поки бензиновий доїде до заправки, електричний там вже на половину зарядиться. Американці дуже серйозно  ставляться до доводки електробайка, і відразу хочуть довести все до максимальної досконалості.

Электроспортбайк Mission One.

elektrosportbajk-mission-oneЦе малосерійний зразок, який, між тим, можна купити, якщо ви фанат мотоспорту, або ж не такий як усі.  «Максимальна швидкість — 240 км/ч, запас ходу — 240 км, час підзарядки від 240-вольтової розетки — дві години. Даремно його не назвали 240 х 3…  Якщо необережно чи спеціально відкрити ручку «газу» на будь-якій швидкості за 100 км/г, мотоцикл стане дибки.

«Серйозну» частину огляду закінчимо також з BMW.

bmwMotorrad Vision Next 100  — цей концепт встиг стати іконою з усіх концептів. І що цікаво – він їздить. Все, про що розказують конструктори і все, що вони показують – повністю робочий зразок. Апарат вийшов настільки передбачуваним на ходу, що шлем байкеру потрібен хіба що для того, щоб не змерзнути. Власне, байкерський костюм у цьому випадку теж служить більше для обігріву чи охолодження, ніж для механічного захисту. Захист залишився хіба що для області шиї.

Одна з головних ноу-хау криється в системі автоматичного балансування. Ця хитра система не дасть мотоциклу перекинутися при аварії. В принципі, на підніжку його теж можна не ставити, якщо зупинка короткочасна (або поки батарея заряджена). Щоправда, після Segway цим нас уже не здивуєш. Але тут цілий мотоцикл, а це справляє враження.

Справляє враження і унікальна для Motorrad Vision Next 100 система Flexframe. Вона активно змінює конфігурацію рами байка в залежності від зміни траєкторії, швидкості, складності маневру. Все це в режимі non-stop опрацьовують комп’ютерні мізки цього байка.

Пославшись на ностальгію по замало не столітнім R32, конструктори зробили щось схоже на активний трикутник з сідлом і кермом зверху, і колесами на нижніх кутах. Трикутник змінює розмір за рахунок електроприводу, що залежить від активного стану, швидкості пересування, ще залежно від купи якихось датчиків – то знову ж таки справа комп’ютера, байкеру про те задумуватись не потрібно. Корпус карбоновий, який же ще.

Але сам байк виявився тільки частиною комплексу. У «комплекс» входять спеціальні високотехнологічні окуляри. На них видно все, що позаду. І ще багато корисної інформації, яку можна вибрати, акцентуючись на ній за… напрямком погляду. Це не революція – військові льотчики оцінили подібну опцію давно, у всякому разі – на Заході. Це – еволюція техніки для цивільної людини. Варто подивитись відео з дівчиною за кермом з явно вираженою германською зовнішністю. Чимось вони з байком схожі.

https://www.youtube.com/watch?v=oW0ShDRggts

До речі, Tesla теж не пасе задніх. Без них просто ніяк. Гляньте на фото.

А тепер спустимося від мрій на землю.  Keep smiling!  

З китайської землі нам теж можуть прислати такий собі смішний мотик, який більш схожий на такий собі… самокатик. Його можна замовити буквально з мобільного, скажімо, на Алібаба, і забрати десь на Новій Пошті, чи біля свого під’їзду. Зібрати в гаражі, а то й у квартирі.

mototsykly-elektrycheskye-kytajКрутний момент 94 Нм. Гідравлічне переднє дискове гальмо, заднє барабанне. Акумулятор літій-іонний, 12 АН — відразу і не вгадати, де він знаходиться. Двигун 1кВт, безщітковий. Швидкість до 40 км/год. Пробіг до 50км. Навантаження до 200кг. Довжина 1,7м. З зарядкою. Знайомий взяв як іграшку, тепер на роботу їздить. До супермаркету – ні, переживає, щоб не вкрали.

Те, що байки на електричній тязі поки що не поспішають купувати – інерція мислення, інерція звичок. Звички самі по собі змінюються дуже довго, або ж взагалі воліють не змінюватися. Але це саме той випадок, коли не хочеш – заставлять. М’який тиск – заставлять «економічно». Податками, зборами, ціною. І перевагами товару, безумовно.

Окрім одиничних і передсерійних концептів відомих брендів, які цікаві, проте малодоступні,  а також відвертих китайців, які доступні, але навіть і писати про них не так весело і цікаво, є електробайки, які вже випускаються масово. Їхні марки відомі на Заході, хоч з нашої точки зору (і тільки нашої, до речі) не являються брендами на всі 100%. Про них у наступній статті.

Сергій Кустовецький

 

Категории: Архів

Добавить комментарий

Top